كشيش مسيحى كه قرآن درس مى‌‌دهد

كشيش مسيحى كه قرآن درس مى‌‌دهد

 كشيشى در غرب سياتل، با تدريس قرآن به همشهريانش، قصد دارد جهالت و نادانى حول محور دين اسلام را از بين ببرد و شباهتها و تفاوتهاى ميان دو مذهب را نشان دهد.

 ران مارشال، كشيش كليساى لوتران در غرب سياتل مى‌‌گويد: از مدتها قبل دلش مى‌‌خواسته يك كلاس آموزشى درباره قرآن براى مسيحيان برگزار كند اما تا به حال درخواستها براى يادگيرى قرآن تا اين حد زياد نبوده است.

 مارشال كه دو مدرك كارشناسى ارشد در رشته‌‌هاى دين و الهيات دارد و زير نظر 4 روحانى مسلمان درس خوانده، اكنون سالى 4 مرتبه كلاسهاى يك ماهه آموزش قرآن برگزار كرده و شباهتها و تفاوتهاى قرآن و انجيل را به شركت‌‌كنندگان در اين كلاسها نشان مى‌‌دهد.

 اين كشيش مسيحى با تأكيد مى‌‌گويد: هدفم از تشكيل اين كلاسها كوبيدن اسلام نبوده بلكه قصدم مقابله با جهل و نادانى‌‌ها درباره قرآن و اسلام است. تا جايى‌‌كه من مى‌‌دانم تفاوتهاى غيرقابل انكارى ميان اسلام و مسيحيت هست و نبايد آن‌‌ها را ناديده گرفت. اما معتقدم كه بايد با ديده احترام به اين تفاوتها نگاه كرد و من هرچند مسيحى و طرفدار انجيل هستم، اما در كلاسهايم از قرآن دفاع مى‌‌كنم.

 مارشال درباره چگونگى برگزارى كلاسهايش مى‌‌گويد: ما قرآن‌‌را در 4 بخش قرائت مى‌‌كنيم و قرائت قرآن با استفاده از برگه‌‌هاى آموزشى انجام خواهد شد.

 اين برنامه آموزشى، دانش‌‌آموزان را قادر مى‌‌سازد قرآن و انجيل را در خصوص شخصيتهاى مشابهى چون حضرت ابراهيم، حضرت مسيح، حضرت مريم، حضرت يوسف و ... با همديگر مقايسه كنند.

 او مى‌‌گويد: من ليستى از تفاوتها و شباهتها ميان انجيل و قرآن به شما ارائه مى‌‌دهم و معتقدم كه تفاوتها بسيار قابل توجه هستند. اما اگر در كلاسهاى من شركت مى‌‌كنيد تا ثابت كنيد قرآن يك كتاب تروريستى است، بايد بگويم كه در اشتباهيد. قرآن حامى صلح و دوستى است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ جمعه 12 خرداد 1396 ] [ 23:19 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید